BIODISC: KACA AJAIB MERAWAT AIR MENJADI BERTENAGA, MENYEMBUHKAN PENYAKIT SECARA SEMULAJADI TANPA UBAT DAN PEMBEDAHAN, INSYAALLAH. HANYA DENGAN MINUM, MANDI DAN SULUHAN*. TESTIMONI KANSER, LUKEMIA, CYST(KETUMBUHAN DALAM RAHIM), DIABETES, STROKE, DARAH TINGGI, MASALAH JANTUNG, BUAH PINGGANG, BATU KARANG, GOUT, MIGRAINE, GASTRIK, ASMA DLL CALL/SMS: 013-720 6272 (YUSLI-BATU PAHAT) - "WAKIL SELURUH DAERAH DIKEHENDAKI"- MODAL SEKALI POTENSI PENDAPATAN INFINITI
Jul 31, 2011
TESTIMONI BIODISC; LUMPUH
Testimoni lumpuh dari Sabah.
Jul 29, 2011
TESTIMONI GASTRIK TERUK
Ini testimoni pelanggan saya dari Labuan, Sabah iaitu isteri En Atan bin Kawang, Pn Robiah yang lama menghidap gastrik. Berikut adalah kronologi termasuk beberapa sms dari En Atan.
Belian 25/5/11
sms 30/5/11
yusli: nak tanya 1 mcmana blh jumpa blog saya 2 sakit apa dan siapa
atan: ok nanti sya kasi tau..isteri sya kena gastrik teruk .. feb lalu ada kwn jual air biodisc.. bila minum air tu rasa k...jadi di pej dia buka internet...cara dapatkan biodic ni...jumpa blog en ada gambar...en dan istri...fb kot...sy pun ada gout..anak pun bdan gatal. ubat tak lut lut tq
"InsyaAllah...tu yg perlu sngt..usaha..beribu rm dah g klinik tp blm ada penyembhnya...mungkin ini insyaallah.. t kasih byk2"
1/6/11 biodisc diterima
sms 14/6/11
yusli: slm, ada perkembangan terkini ttg penggunaan biodisc?
atan: ada sikit la, mungkin baru sgt, perlukan sedikit masa lagi.
yusli: ok teruskan penggunaan
sms 24/7/11
yusli: mcmana en atan dan keluarga, ada perkembangan?
atan: alhamdulillah byk pkembangannya...sya tngok istri dan bole ganti puasa...walaupun last mint..gout kurang tp kena pantang juga la...tp yg ketara sgtklu sakit kepala cepat baik klu minum air byk2 .t kash
Nota: tempoh penggunaan hampir 2 bulan
Belian 25/5/11
sms 30/5/11
yusli: nak tanya 1 mcmana blh jumpa blog saya 2 sakit apa dan siapa
atan: ok nanti sya kasi tau..isteri sya kena gastrik teruk .. feb lalu ada kwn jual air biodisc.. bila minum air tu rasa k...jadi di pej dia buka internet...cara dapatkan biodic ni...jumpa blog en ada gambar...en dan istri...fb kot...sy pun ada gout..anak pun bdan gatal. ubat tak lut lut tq
"InsyaAllah...tu yg perlu sngt..usaha..beribu rm dah g klinik tp blm ada penyembhnya...mungkin ini insyaallah.. t kasih byk2"
1/6/11 biodisc diterima
sms 14/6/11
yusli: slm, ada perkembangan terkini ttg penggunaan biodisc?
atan: ada sikit la, mungkin baru sgt, perlukan sedikit masa lagi.
yusli: ok teruskan penggunaan
sms 24/7/11
yusli: mcmana en atan dan keluarga, ada perkembangan?
atan: alhamdulillah byk pkembangannya...sya tngok istri dan bole ganti puasa...walaupun last mint..gout kurang tp kena pantang juga la...tp yg ketara sgtklu sakit kepala cepat baik klu minum air byk2 .t kash
Nota: tempoh penggunaan hampir 2 bulan
Jul 24, 2011
BIODISC & ISU
Pertama sekali, saya ucapkan jutaan terima kasih kepada anda semua kerana sudi melawat atau membaca blog saya ini. Entri kali ini saya nak berikan penjelasan tentang biodisc yang telah menerima banyak komen positif dan negatif sejak ia dipasarkan mulai 2006.
BIODISC: SCAM/TIPU?
Isu pertama ialah tentang produk ini sendiri sama ada ia produk yang sahih, betul, sah dan telah diuji atau produk penipu atau scam (istilah popular di internet).
Sebelum menjawab persoalan ini, ingin saya tegaskan, biodisc bukan satu produk untuk merawat penyakit tertentu seperti ubatan hospital, herba atau homeopati dan sebagainya. Fungsi kaca yang telah dimampatkan dengan 13 jenis mineral ini ialah menukarkan air menjadi air yang bertenaga dan yang keduanya menghasilkan scalar energy apabila di suluh arah lawan jam.
Kuasa air sebagai penyembuhan semulajadi di samping scalar energy inilah yang telah memainkan peranan menjadikan biodisc satu produk yang telah membantu ramai orang yang mengalami masalah kesihatan yang kronik, bukan sahaja di Malayisa bahkan di seluruh dunia. Keajaiban air sebagai ejen penyembuhan telah dikaji dan disahkan oleh pakar air, Dr Masaru Emoto dll, manakala scalar energy anda boleh baca Barron Report. Kedua2nya ada dalam blog ini.
TESTIMONI SCAM/TIPU?
Testimoni yang dipaparkan dalam blog ini cuma sebahagian kecil daripada hasil positif pengguna-pengguna biodisc yang direkodkan di internet. Di luar sana banyak lagi kisah-kosah mereka yg dapat manfaat daripada biodisc.
Ada yang menuduh testimoni biodisc adalah rekaan atau syok sendiri atau dibuat-buat. Untuk golongan ini saya cadangkan anda datang dan dengar sendiri dalam perjumpaan kami setiap minggu di Batu Pahat, JB, Seremban atau PJ. Jika anda terus kata tidak mahu dan tetap kata tipu, ini bermaksud anda bodoh sombong.
Bodoh bermaksud jahil tapi tak mahu belajar manakala sombong bermakna tidak mahu menerima kebenaran dan sengaja menolaknya. Spesies ini memang wujud. Tapi bukan andalah, orang lain. (Saya akan poskan kisah testimoni baru pelanggan saya selepas ini.)
Semua pelanggan saya yg guna biodisc, alhamdulillah ada improvement yg sgt positif. Jika tidak utk penyakit yg difokuskan pun, ia bermanfaat utk sakit lain. Maknanya ada kesan la. Pengguna2 ni bukannya pelakon yg dibayar utk menunjukkan keberkesanan biodisc. Sape nak bayar? Fikirlah sendiri, boleh bertahan dan maju ke company serta ejen yg jual produk tipu? Ada tak orang yg buat laporan polis atau kpd SSM, Bank Negara, PPIM atau KPDNKK bahawa biodisc dan QNET tipu?
HARGA MAHAL
Tentang isu harga ini anda boleh baca dalam entri bertajuk " Berbaloikah Memiliki Biodisc". Ia bersifat subjektif. Salah seorang pelanggan saya telah habis ribuan ringgit utk mengubat sakit gastrik yg kronik dan telah berusaha pelbagai cara. Tapi sekarang beliau telah sembuh dan mampu qada puasa (tak lama lagi nak puasa kan). Begitu juga pesakit diebetes, kanser, buah pinggang dsb yg kos rawatannya bukan ribuan malah puluhan dan ratusan ribu ringgit. Salah ke cuba biodisc sbg rawatan alternatif? Tiada paksaan utk anda beli biodisc, kami hanya sharing the benefits sahaja. Begitu juga kami tak memaksa anda utk mempercayainya. Anda semua Allah kurniakan akal, fikirlah, berusaha dan tawakal.
ADA BIODISC MURAH?
Biasala, bila ada produk yg meletup dan terkenal, ada saje yg menirunya. Biodisc yg murah yg dijual dlm sebuah laman web tu adalah tiruan. Pulak tu anda kena beli borong, 50 biji gitu. Memang nampak sebiji mcm biodisc sebenar. Faham sajelah kalau tiruan, tiada jaminan akan keberkesanannya kerana dibuat ikut suka dia, dah tentu takde apa di dalamnya. Nak yg ori beli dari saya atau mana2 wakil QNET. Itupun anda beli atas nama dan alamat anda dari QNET, sama ada anda ambil sendiri di ofis atau co pos ke alamat anda. Kami tiada simpan stok dan tiada stokis.
SAYA DAH GUNA TAPI TAK BERKESAN PUN!
Harap bersabar. Kalau anda dah kronik, takkan seminggu dua boleh baik... teruskan sampai 6 bulan. Utk nampak kesan signifikan tak sama bagi setiap org, ada yg cepat ada yg lambat. Satu lagi cara guna mesti betul.
BIODISC: SCAM/TIPU?
Isu pertama ialah tentang produk ini sendiri sama ada ia produk yang sahih, betul, sah dan telah diuji atau produk penipu atau scam (istilah popular di internet).
Sebelum menjawab persoalan ini, ingin saya tegaskan, biodisc bukan satu produk untuk merawat penyakit tertentu seperti ubatan hospital, herba atau homeopati dan sebagainya. Fungsi kaca yang telah dimampatkan dengan 13 jenis mineral ini ialah menukarkan air menjadi air yang bertenaga dan yang keduanya menghasilkan scalar energy apabila di suluh arah lawan jam.
Kuasa air sebagai penyembuhan semulajadi di samping scalar energy inilah yang telah memainkan peranan menjadikan biodisc satu produk yang telah membantu ramai orang yang mengalami masalah kesihatan yang kronik, bukan sahaja di Malayisa bahkan di seluruh dunia. Keajaiban air sebagai ejen penyembuhan telah dikaji dan disahkan oleh pakar air, Dr Masaru Emoto dll, manakala scalar energy anda boleh baca Barron Report. Kedua2nya ada dalam blog ini.
TESTIMONI SCAM/TIPU?
Testimoni yang dipaparkan dalam blog ini cuma sebahagian kecil daripada hasil positif pengguna-pengguna biodisc yang direkodkan di internet. Di luar sana banyak lagi kisah-kosah mereka yg dapat manfaat daripada biodisc.
Ada yang menuduh testimoni biodisc adalah rekaan atau syok sendiri atau dibuat-buat. Untuk golongan ini saya cadangkan anda datang dan dengar sendiri dalam perjumpaan kami setiap minggu di Batu Pahat, JB, Seremban atau PJ. Jika anda terus kata tidak mahu dan tetap kata tipu, ini bermaksud anda bodoh sombong.
Bodoh bermaksud jahil tapi tak mahu belajar manakala sombong bermakna tidak mahu menerima kebenaran dan sengaja menolaknya. Spesies ini memang wujud. Tapi bukan andalah, orang lain. (Saya akan poskan kisah testimoni baru pelanggan saya selepas ini.)
Semua pelanggan saya yg guna biodisc, alhamdulillah ada improvement yg sgt positif. Jika tidak utk penyakit yg difokuskan pun, ia bermanfaat utk sakit lain. Maknanya ada kesan la. Pengguna2 ni bukannya pelakon yg dibayar utk menunjukkan keberkesanan biodisc. Sape nak bayar? Fikirlah sendiri, boleh bertahan dan maju ke company serta ejen yg jual produk tipu? Ada tak orang yg buat laporan polis atau kpd SSM, Bank Negara, PPIM atau KPDNKK bahawa biodisc dan QNET tipu?
HARGA MAHAL
Tentang isu harga ini anda boleh baca dalam entri bertajuk " Berbaloikah Memiliki Biodisc". Ia bersifat subjektif. Salah seorang pelanggan saya telah habis ribuan ringgit utk mengubat sakit gastrik yg kronik dan telah berusaha pelbagai cara. Tapi sekarang beliau telah sembuh dan mampu qada puasa (tak lama lagi nak puasa kan). Begitu juga pesakit diebetes, kanser, buah pinggang dsb yg kos rawatannya bukan ribuan malah puluhan dan ratusan ribu ringgit. Salah ke cuba biodisc sbg rawatan alternatif? Tiada paksaan utk anda beli biodisc, kami hanya sharing the benefits sahaja. Begitu juga kami tak memaksa anda utk mempercayainya. Anda semua Allah kurniakan akal, fikirlah, berusaha dan tawakal.
ADA BIODISC MURAH?
Biasala, bila ada produk yg meletup dan terkenal, ada saje yg menirunya. Biodisc yg murah yg dijual dlm sebuah laman web tu adalah tiruan. Pulak tu anda kena beli borong, 50 biji gitu. Memang nampak sebiji mcm biodisc sebenar. Faham sajelah kalau tiruan, tiada jaminan akan keberkesanannya kerana dibuat ikut suka dia, dah tentu takde apa di dalamnya. Nak yg ori beli dari saya atau mana2 wakil QNET. Itupun anda beli atas nama dan alamat anda dari QNET, sama ada anda ambil sendiri di ofis atau co pos ke alamat anda. Kami tiada simpan stok dan tiada stokis.
SAYA DAH GUNA TAPI TAK BERKESAN PUN!
Harap bersabar. Kalau anda dah kronik, takkan seminggu dua boleh baik... teruskan sampai 6 bulan. Utk nampak kesan signifikan tak sama bagi setiap org, ada yg cepat ada yg lambat. Satu lagi cara guna mesti betul.
Jul 20, 2011
MLM ATAU SKIM PIRAMID? US
Multi-Level Marketing or Illegal Pyramid Scheme?
CONSUMER ALERT
BILL SCHUETTE
ATTORNEY GENERAL
The Attorney General provides Consumer Alerts to inform the public of unfair, misleading, or deceptive business practices, and to provide information and guidance on other issues of concern. Consumer Alerts are not legal advice, legal authority, or a binding legal opinion from the Department of Attorney General.
Multi-Level Marketing or Illegal Pyramid Scheme?
What is the Difference?
"Multi-level" or "network" marketing is a form of business that uses independent representatives to sell products or services to family, friends, and acquaintances. A representative earns commissions from retail sales he or she makes, and also from retail sales made by other people that he or she recruits. Examples of well-known multi-level marketing companies include Amway and Mary Kay Cosmetics.
Some companies call themselves multi-level marketing when they are really operating pyramid schemes that violate Michigan's Pyramid Promotion Act. Even when a multi-level plan does not violate Michigan's Pyramid Promotion Act, the marketing of the plan may violate Michigan's Consumer Protection Act, if the acts, methods, or practices are unfair, unconscionable, or deceptive.
It is understandable that consumers often have difficulty telling the difference between an illegal pyramid scheme and a legitimate multi-level marketing opportunity. Governmental regulators and the industry continue to debate where the legal lines are drawn. Multi-level marketing is a lawful and legitimate business method that uses a network of independent representatives to sell consumer products. Commissions should only be paid on the sale of goods or services to non-participant end-user consumers.
Pyramid schemes claim to be in the business of selling products to consumers in order to look like a multi-level marketing company. However, little or no effort is made to actually market the product. Instead, money is made in typical pyramid fashion...from recruiting other people to market the program. Sometimes, new "distributors" are persuaded to purchase inventory or overpriced products/services when they sign up.
Pyramid companies make virtually all their profits from signing up new recruits and often attempt to disguise entry fees as the price charged for mandatory purchases of training, computer services, or product inventory.
Pyramid schemes are not only illegal; they are a waste of money and time. Because pyramid schemes rely on recruitment of new members to bring in money, the schemes often collapse when the pool of potential recruits dries up (market saturation). When the plan collapses, most people, except the few at the top of the pyramid, lose their money.
Market Saturation
Although pyramid promoters claim that the possibility to earn is endless, this possibility cannot materialize due to market saturation. For example, if a program begins with one person who recruits two people, each one of whom recruits two more people, and so on, in only 28 levels practically the entire population of the United States - every man, woman, and child - would be involved, as is illustrated below.
Level Number of New Total Number of
Participants Participants
1 1 1
2 2 3
3 4 7
4 8 15
5 16 31
6 32 63
7 64 127
8 128 255
9 256 511
10 512 1,023
11 1,024 2,047
12 2,048 4,095
13 4,096 8,191
14 8,192 16,383
15 16,384 32,767
16 32,768 65,535
17 65,536 131,071
18 131,072 262,143
19 262,144 524,287
20 524,288 1,048,575
21 1,048,576 2,097,151
22 2,097,152 4,194,303
23 4,194,304 8,388,607
24 8,388,608 16,777,215
25 16,777,216 33,554,431
26 33,554,432 67,108,863
27 67,108,864 134,217,727
28 134,217,728 268,435,455
When investigating a multi-level marketing opportunity, you should ask about market saturation and determine the saturation levels in your area of distribution. Legitimate companies do not have too many distributors in one area.
Warning Signs
Pyramid promoters are masters of group psychology. Recruitment meetings create a frenzied, enthusiastic atmosphere where group pressure and promises of a large sum of money play upon people's greed and fear of missing a good deal. Promoters also openly discourage thoughtful consideration and questioning of the scheme. Victims often find themselves tricked into participating. At a recruitment meeting, you might hear phrases like "this is a ground floor opportunity which will change your life", "opportunities don't go away, they go to other people", and "if you act now and work hard for three to five years, you can retire and live off of the residual income." Another warning sign is a confusing compensation plan.
Claims by a company that their plan has been "approved" by the Michigan Attorney General should be bright red flags and you should report such a claim immediately to our office. A company that misrepresents one fact will likely misrepresent others. While our office is able to tell you if we have taken any legal action, we will not comment on any specific investigation of multi-level marketing companies. Additionally, we do not provide any advance form of approval for any company and if you want legal advice on whether a multi-level marketing opportunity is actually an illegal pyramid, you need to seek private legal counsel.
Chain Letters
The simplest form of pyramid scheme is the chain letter that asks the recipient to pay $1.00 or more to each of five names on a list, copy the letter, and then send it out to new people with the recipient's name added to the list. Many chain letters claim to be legitimate because they offer a product. Upon close examination, the product is just a pretense. Often the newsletter simply describes additional "get rich quick" schemes and may be the only item that new members "purchase." Alternatively, the newsletter may be offered for "free" to every new paying member. In either case, the scheme is just a pyramid if it pays distributors to recruit new members rather than sell a real product to the wider public. In recent years, pyramid schemes have become more sophisticated, and many have surfaced on the internet.
Use Common Sense and Consider These Tips
The pyramid scheme disguised as a multi-level marketing opportunity is not always easy to spot, but is just as much of a scam as the chain letter. Here are some tips to consider before participating in a multi-level marketing program:
* Avoid any program that focuses more on recruitment of new people rather than the sale of a product or service to an end-user consumer. If the opportunity for income is primarily derived by recruiting more participants or salespersons rather than by selling a product, the plan probably is illegal. Several courts interpret greater pressure on members to sponsor new recruits than to market company merchandise as evidence of an illegal pyramid.
* Be skeptical of plans that claim you will make money through continued growth of your "downline" -- the commissions on sales made by new distributors you recruit -- rather than through your own sales of products.
* Be cautious about specific income or earnings claims. Many programs boast about the incredibly high earnings of a few top performers ("thousands per week" or a "six figure income"). The reality is that most of the people recruited into the organization are not making anywhere near those amounts and most actually lose money.
* Beware when presented with "testimonies" from other distributors. These "success" stories rarely reflect reality.
* Be cautious about participating in any program that asks distributors to purchase expensive inventory. There are horror stories of people with a basement or garage full of merchandise that no one will buy.
* Make sure the product or service offered by the company is something you would buy without the income opportunity and the product or service is competitively priced. Illegal pyramid schemes often sell products at prices well above retail or sell products that are difficult to value, such as health and beauty aids, new inventions or "miracle" cures.
* Never sign a contract or pay any money to participate in a multi-level marketing program, or any business opportunity, without taking your time and reading all of the paperwork. Talk the opportunity over with a spouse, knowledgeable friend, accountant, or lawyer. If you feel that you are being subjected to high-pressure sales tactics or are not being given enough time to review the details, go elsewhere.
* When questions are raised about pyramids, comparisons may be made to corporations where there is one person at the top who makes the most money. What they fail to state is that corporations do not seek to recruit an unlimited number of employees or pay employees based on recruiting new employees.
* Beware when the products or services are simply vehicles for recruitment. The products may be gimmicks and/or overpriced, but even high quality products may serve as a cover for recruitment activities.
Your Responsibilities
If you decide to become a distributor, remember that you are legally responsible for the claims you make about the company, its product, and the business opportunities it offers. That applies even if you are simply repeating claims you read in a company brochure or advertising flyer. If you decide to solicit new distributors, be aware that you are responsible for any claims you make about a distributor's earnings potential. Be sure to represent the opportunity honestly and avoid making unrealistic promises. If those promises fall through, remember you could be held liable.
If you join a pyramid scheme disguised as a multi-level marketing program, your decision will affect not only you, but also everyone you bring into the program. Many people devote a substantial amount of time trying to market these worthless ventures. Ultimately, if a multi-level marketing opportunity sounds too good to be true, it probably is.
CONSUMER ALERT
BILL SCHUETTE
ATTORNEY GENERAL
The Attorney General provides Consumer Alerts to inform the public of unfair, misleading, or deceptive business practices, and to provide information and guidance on other issues of concern. Consumer Alerts are not legal advice, legal authority, or a binding legal opinion from the Department of Attorney General.
Multi-Level Marketing or Illegal Pyramid Scheme?
What is the Difference?
"Multi-level" or "network" marketing is a form of business that uses independent representatives to sell products or services to family, friends, and acquaintances. A representative earns commissions from retail sales he or she makes, and also from retail sales made by other people that he or she recruits. Examples of well-known multi-level marketing companies include Amway and Mary Kay Cosmetics.
Some companies call themselves multi-level marketing when they are really operating pyramid schemes that violate Michigan's Pyramid Promotion Act. Even when a multi-level plan does not violate Michigan's Pyramid Promotion Act, the marketing of the plan may violate Michigan's Consumer Protection Act, if the acts, methods, or practices are unfair, unconscionable, or deceptive.
It is understandable that consumers often have difficulty telling the difference between an illegal pyramid scheme and a legitimate multi-level marketing opportunity. Governmental regulators and the industry continue to debate where the legal lines are drawn. Multi-level marketing is a lawful and legitimate business method that uses a network of independent representatives to sell consumer products. Commissions should only be paid on the sale of goods or services to non-participant end-user consumers.
Pyramid schemes claim to be in the business of selling products to consumers in order to look like a multi-level marketing company. However, little or no effort is made to actually market the product. Instead, money is made in typical pyramid fashion...from recruiting other people to market the program. Sometimes, new "distributors" are persuaded to purchase inventory or overpriced products/services when they sign up.
Pyramid companies make virtually all their profits from signing up new recruits and often attempt to disguise entry fees as the price charged for mandatory purchases of training, computer services, or product inventory.
Pyramid schemes are not only illegal; they are a waste of money and time. Because pyramid schemes rely on recruitment of new members to bring in money, the schemes often collapse when the pool of potential recruits dries up (market saturation). When the plan collapses, most people, except the few at the top of the pyramid, lose their money.
Market Saturation
Although pyramid promoters claim that the possibility to earn is endless, this possibility cannot materialize due to market saturation. For example, if a program begins with one person who recruits two people, each one of whom recruits two more people, and so on, in only 28 levels practically the entire population of the United States - every man, woman, and child - would be involved, as is illustrated below.
Level Number of New Total Number of
Participants Participants
1 1 1
2 2 3
3 4 7
4 8 15
5 16 31
6 32 63
7 64 127
8 128 255
9 256 511
10 512 1,023
11 1,024 2,047
12 2,048 4,095
13 4,096 8,191
14 8,192 16,383
15 16,384 32,767
16 32,768 65,535
17 65,536 131,071
18 131,072 262,143
19 262,144 524,287
20 524,288 1,048,575
21 1,048,576 2,097,151
22 2,097,152 4,194,303
23 4,194,304 8,388,607
24 8,388,608 16,777,215
25 16,777,216 33,554,431
26 33,554,432 67,108,863
27 67,108,864 134,217,727
28 134,217,728 268,435,455
When investigating a multi-level marketing opportunity, you should ask about market saturation and determine the saturation levels in your area of distribution. Legitimate companies do not have too many distributors in one area.
Warning Signs
Pyramid promoters are masters of group psychology. Recruitment meetings create a frenzied, enthusiastic atmosphere where group pressure and promises of a large sum of money play upon people's greed and fear of missing a good deal. Promoters also openly discourage thoughtful consideration and questioning of the scheme. Victims often find themselves tricked into participating. At a recruitment meeting, you might hear phrases like "this is a ground floor opportunity which will change your life", "opportunities don't go away, they go to other people", and "if you act now and work hard for three to five years, you can retire and live off of the residual income." Another warning sign is a confusing compensation plan.
Claims by a company that their plan has been "approved" by the Michigan Attorney General should be bright red flags and you should report such a claim immediately to our office. A company that misrepresents one fact will likely misrepresent others. While our office is able to tell you if we have taken any legal action, we will not comment on any specific investigation of multi-level marketing companies. Additionally, we do not provide any advance form of approval for any company and if you want legal advice on whether a multi-level marketing opportunity is actually an illegal pyramid, you need to seek private legal counsel.
Chain Letters
The simplest form of pyramid scheme is the chain letter that asks the recipient to pay $1.00 or more to each of five names on a list, copy the letter, and then send it out to new people with the recipient's name added to the list. Many chain letters claim to be legitimate because they offer a product. Upon close examination, the product is just a pretense. Often the newsletter simply describes additional "get rich quick" schemes and may be the only item that new members "purchase." Alternatively, the newsletter may be offered for "free" to every new paying member. In either case, the scheme is just a pyramid if it pays distributors to recruit new members rather than sell a real product to the wider public. In recent years, pyramid schemes have become more sophisticated, and many have surfaced on the internet.
Use Common Sense and Consider These Tips
The pyramid scheme disguised as a multi-level marketing opportunity is not always easy to spot, but is just as much of a scam as the chain letter. Here are some tips to consider before participating in a multi-level marketing program:
* Avoid any program that focuses more on recruitment of new people rather than the sale of a product or service to an end-user consumer. If the opportunity for income is primarily derived by recruiting more participants or salespersons rather than by selling a product, the plan probably is illegal. Several courts interpret greater pressure on members to sponsor new recruits than to market company merchandise as evidence of an illegal pyramid.
* Be skeptical of plans that claim you will make money through continued growth of your "downline" -- the commissions on sales made by new distributors you recruit -- rather than through your own sales of products.
* Be cautious about specific income or earnings claims. Many programs boast about the incredibly high earnings of a few top performers ("thousands per week" or a "six figure income"). The reality is that most of the people recruited into the organization are not making anywhere near those amounts and most actually lose money.
* Beware when presented with "testimonies" from other distributors. These "success" stories rarely reflect reality.
* Be cautious about participating in any program that asks distributors to purchase expensive inventory. There are horror stories of people with a basement or garage full of merchandise that no one will buy.
* Make sure the product or service offered by the company is something you would buy without the income opportunity and the product or service is competitively priced. Illegal pyramid schemes often sell products at prices well above retail or sell products that are difficult to value, such as health and beauty aids, new inventions or "miracle" cures.
* Never sign a contract or pay any money to participate in a multi-level marketing program, or any business opportunity, without taking your time and reading all of the paperwork. Talk the opportunity over with a spouse, knowledgeable friend, accountant, or lawyer. If you feel that you are being subjected to high-pressure sales tactics or are not being given enough time to review the details, go elsewhere.
* When questions are raised about pyramids, comparisons may be made to corporations where there is one person at the top who makes the most money. What they fail to state is that corporations do not seek to recruit an unlimited number of employees or pay employees based on recruiting new employees.
* Beware when the products or services are simply vehicles for recruitment. The products may be gimmicks and/or overpriced, but even high quality products may serve as a cover for recruitment activities.
Your Responsibilities
If you decide to become a distributor, remember that you are legally responsible for the claims you make about the company, its product, and the business opportunities it offers. That applies even if you are simply repeating claims you read in a company brochure or advertising flyer. If you decide to solicit new distributors, be aware that you are responsible for any claims you make about a distributor's earnings potential. Be sure to represent the opportunity honestly and avoid making unrealistic promises. If those promises fall through, remember you could be held liable.
If you join a pyramid scheme disguised as a multi-level marketing program, your decision will affect not only you, but also everyone you bring into the program. Many people devote a substantial amount of time trying to market these worthless ventures. Ultimately, if a multi-level marketing opportunity sounds too good to be true, it probably is.
Jul 13, 2011
TESTIMONI BIODISC INDIA
Dipetik dari curezone.com
my Uncle in India has cirhosis of the liver, he is rather bad health. He as too many problems too list. However, the Doctor's treatment has been given as usual. Allopathic medicines and so forth. Our distant relative came to know of my Uncles condition and offered to help. He is using a bio disc by energizing water\juice and is giving to my Uncle. My Aunt says that his condition has improved, he is no longer completely yellow (jaundice) his skin color is slowly turning back to a natural brown color. He is urinating much better. I can't say that he is fully recovered as his condition is very bad, but he is making improvements. THe relative who is helping him said he has helped allot of people with all sorts of diseases and conditions, but I wanted to know what you think of this biodisc..I talk with my Aunt frequently and will let you know of my Uncles condition is getting better..THanks..
my Uncle in India has cirhosis of the liver, he is rather bad health. He as too many problems too list. However, the Doctor's treatment has been given as usual. Allopathic medicines and so forth. Our distant relative came to know of my Uncles condition and offered to help. He is using a bio disc by energizing water\juice and is giving to my Uncle. My Aunt says that his condition has improved, he is no longer completely yellow (jaundice) his skin color is slowly turning back to a natural brown color. He is urinating much better. I can't say that he is fully recovered as his condition is very bad, but he is making improvements. THe relative who is helping him said he has helped allot of people with all sorts of diseases and conditions, but I wanted to know what you think of this biodisc..I talk with my Aunt frequently and will let you know of my Uncles condition is getting better..THanks..
TESTIMONI LIVER CANCER BIODISC
Dipetik dari biodisc.com.my
On the 8 Feb 2007, I visited a patient, Mr Wong Ah Fooh 50 years old who suffer from liver cancer for the last 5 years. Two days before that, Doctor had send him home to reunion with his family for Chinese New Year as his condition is getting worse. When I saw him, his both legs, stomach were swollen. He’s not able to walk, and hardly eat anything as his stomach is very painful. Face pale and so weak to even talk to me. What I do then was energized some water for him to drink (advise him to drink as much as possible) and place 4 bottles of water near his bed corners. And supply him water for the next 2 weeks. 14 days later, I went to see him again. To my surprise, he was the one to open the door for me. And his pain on the stomach has reduced a lot. Both legs were back to normal and he is able to eat food again. Amazing!
This testimonial is from Mr. Eng Liang
On the 8 Feb 2007, I visited a patient, Mr Wong Ah Fooh 50 years old who suffer from liver cancer for the last 5 years. Two days before that, Doctor had send him home to reunion with his family for Chinese New Year as his condition is getting worse. When I saw him, his both legs, stomach were swollen. He’s not able to walk, and hardly eat anything as his stomach is very painful. Face pale and so weak to even talk to me. What I do then was energized some water for him to drink (advise him to drink as much as possible) and place 4 bottles of water near his bed corners. And supply him water for the next 2 weeks. 14 days later, I went to see him again. To my surprise, he was the one to open the door for me. And his pain on the stomach has reduced a lot. Both legs were back to normal and he is able to eat food again. Amazing!
This testimonial is from Mr. Eng Liang
TESTIMONI BIODISC
Baca komen pasal biodisc yg saya copy dr blog jardness.com
mmg mahal pun.. tp, agak2 klu kaki korg yg ade kncing manis n nak kena potong, mane lagi mahal? kaki ker bio disc nih? buah pinggang korg rosak, pastu kna buat haemodialisis setiap hari + kos lagi, mane lagi mahal ngn bio disc nih? meh kite pikir same2... bio dosc ni di cipta utk mencegah bnda ats dr berlaku..
biodisc mmg mahal tapi sgt berguna. abang saya & saya ada masalah saraf..nk potong bawang, angkat tangan, guna garfu dll tak terdaya. lepas 30 minit treatment guna disc ni terus boleh angkat tangan, angkat barang berat etc. mak saya (umur 87thn) sakit lutut & susah berjalan. lepas treatment bagus aje dia bangun buat kerja dapur. jadi saya pun terus beli. sekarang saya pun tolong buat air ni bagi kat jiran2 yg mcm2 sakitnya :) hopefully, depa rasa legalah
Saya dah beli Biodisc ni..Alhamdulillah, penggunaannya sangat menakjubkan..Saya beli untuk ibu bapa saya..Saya tak rasa benda ni mahal,bila ibu bapa saya dapat menikmati kesihatan yang maksimum, cergas dan bertenaga, tanpa sebarang penyakit sekarang, alhamdulillah..RM2000 kita akan nampak seperti RM2 bila kita dah dapat penyakit..Fikir2kan lah..saya dah pakai hampir setahun, saya xrasa mahal sbb Biodisc boleh jimat minyak..saya pergi balik kerja sblm menggunakan biodisc, RM600 sebulan, tp sekarang hanya RM300 sebulan..entahlah, lagi satu, untuk perempuan, kalau rasa nak kulit lembut satu badan, pk2 kan la..tepuk dada tanya selera..Kalau nak kepastian atau testimoni yang saya buat terhadap ibu bapa saya sendiri, boleh email sra_1602@hotmail.com.. Berapa nilainya RM2000 terhadap nilai kesihatan kita??Nikmat yang Allah berikan kepada kita, kita tak pergunakan sebaik-baiknya..Mengenai air yang terbaik adalah air zam-zam, sangat tepat.. Air ini direka menggunakan 13 mineral yang ada pada air zam-zam dan di'implemented' dalam Biodisc. "hampir membentuk" seperti air zam-zam ..Sekian, saya hanya ingin berkongsi maklumat..
Kalau biodisc dah dibuat R&D lebih 20 tahun, agak2 berapa kos aktiviti tersebut? Kalau kita keluar satu produk yg tak ada org lain buat agak2 berapa harga patut jual. Kalau 1 biodisc boleh merawat dan mencegah penyakit untuk satu keluarga berapakah nilai biodisc tu. Guna dulu baru tahu, kita hanya menilai dari cerita dan melihat sahaja. Kalau telefon bimbit harga mahal tapi orang beli juga walaupun dah tahu gelombangnya boleh menyebabkan barah otak...macam mana nak cegah barah tu? dan banyak lagi persoalan timbul, jika air sebagai penawar, apakah kita ingin memilih ubat (drug)atau suntikan atau pembedahan, yang mana paling mudah.
salam..sy ada kawan yg menggunakan biodisc ni. untuk rawatan kanser anaknya. alhamdullilah sembuh sepenuhnya dari kanser. (sblm ni dah behabis beribu ringgit bg perbelajaan bil hospital)
dan penyakit keloid tu yg mcm kusta ke? sbb ada case penyakit kulit di thailand sembuh dgn gunakan air biodisc (sy simpan lg video budak malang tu)
kalu zaman Hang Tuah dulu kt bawa enset compem dia org ckp kt gila dan sama juga dgn BIODISC ni. sapa yg dah gunakan pasti tahu kelebihan nya.
Harga tu cuma sekali shj.. yg penting kesihatan kt sekeluarga terjamin.
ginilah... produk bio-disc ni edaran qnet, sebuah sykt yg bisnesnya diversiti, siap jadi rakan premium team f1 (virgin racing) dan penaja liga hoki malaysia. anda semua boleh buat homework sikit dgn mengunjungi laman qnet.net.my atau googlekan testimoni bio-disc. cubalah semak, kalau-kalau sykt ni pernah buat scam atau skim putar alam... lesen meniaga qnet ni pun sampai 2015! pm dan bekas pm m'sia pun pernah duduk semeja dgn bos qnet ni. agak-agaknya, kalau bos qnet ni bos penipu, boleh ke berpeluang berucap ke dalam mesyuarat CHOGM yg dihadiri pemimpin2 dunia... cuba tuan-tuan fikir sikit.
produk kejuruteraan german ni disokong bukti sains & ujian makmal antrbgsa, bukan cakap2 mulut atau siaran berbayar di tv je. malah, produk ni xde artis sebagai duta. qnet gunakan insan sebenar, yang sakit; untuk menjadi duta produk! bukan orang yang dah sedia berkulit cantik... kemudian tipu penonton tv dengan efek mekap murahan.
baru 45000 je rakyat malaysia jadi pengguna. kalau anda x pernah dgr, bukan salah anda dan bukan perkara pelik. lebih setahun lepas, saya pernah gelakkan orang (yang saya anggap bodoh) yang percaya produk kaca ni... sampailaa saya nampak bukti penyembuhan dengan biji mata saya sendiri, bukan tengok demo spontan angkat lelaki 118kg... tetapi saya sanggup tunggu efek sebelum-selepas setelah 1bulan, baru saya percaya!!!
saya mmg bukan saintis, jauh sekali utk menggunakan hujah teori sains. tp utk info lanjut bagaimana ia telah membantu kesihatan keluarga saya dan rakan-rakan, email ke ss2aliance@yahoo.com.
Biodisc ni mmg bagus.Bgi org yg ada mggunakan mmg kata inya bagus.Bg org yg mula2 tengok Biodisc memang tdk akn percaya,bgaimna sekeping kaca berbentuk bulat dpt dgunakan utk mjaga kesihatan.Beribu org telah mnggunakan biodisc di sarawak..biodisc jg diiktiraf oleh Makmal di singpore yg myatakan bhwa ia mngandungi tenaga/mineral smulajadi
sekadar nak kongsi pegalaman setelah setahun guna biodisc ni, byk betul perubahan la, apa yg pasti kami 1 family dh kurang p klinik , kalau tak 2 bulan sekali tentu g klinik, maklumla ank 3 org kecik2 plk tu, bulan ni along demam, bln dpn plk angah batuk silap2 hb bjangkit kami 5 beranak demam, skrg ni alham. jarang sgt la g klinik, kakak saya 3 thn lepas kena breast kanser, umur dh 53thn, dah habis dgn kemoterapi dan radioterapi ygb sgt menyakitkan, kena plk gout, kencing manis dan drh tinggi, pernah satu ketika paras gulanya mencanak naik hingga ke 26. minum biodisc 2 minggu turun ke 10 dan skrg ke paras 5.aminnn. ini nikmat bg og yg sakit kan.saya byk share benda ni dgn kawan2 dgn bagi air biodisc kpd mereka.
mmg ni satu bisnes, dan bisnes mmg mmerlukan pelanggan, lg ramai lg bagus. macam kita buka kedai runcit la, tokey tentu seronok kalau pembeli ramai kan.
d qnet pelan bisnesnya sgt mudah, dgn modal sekali seumur hidup anda boleh membeli impian anda, di sini x perlu maintain bulan2. itu kalau anda ingin bt bisnes dan bina impian anda la. tp kalau x mau guna je biodisc ni utk mencegah dan merawat penyakit kita dan keluarga kita semoga kita sihat dan sejahtera menjalani kehidupan. bg yg minat nak share benda baik ni dgn ramai org boleh hubungi saya, Ad di 0195774321. kita bina impian kita hari ini bersama-sama. jangan byk fikir yg negetif kerana ia boleh menyebabkan kita sakit dan tak akan ke mana-mana.pahit jgn terus dibuang, manis jgn terus ditelan.
mmg mahal pun.. tp, agak2 klu kaki korg yg ade kncing manis n nak kena potong, mane lagi mahal? kaki ker bio disc nih? buah pinggang korg rosak, pastu kna buat haemodialisis setiap hari + kos lagi, mane lagi mahal ngn bio disc nih? meh kite pikir same2... bio dosc ni di cipta utk mencegah bnda ats dr berlaku..
biodisc mmg mahal tapi sgt berguna. abang saya & saya ada masalah saraf..nk potong bawang, angkat tangan, guna garfu dll tak terdaya. lepas 30 minit treatment guna disc ni terus boleh angkat tangan, angkat barang berat etc. mak saya (umur 87thn) sakit lutut & susah berjalan. lepas treatment bagus aje dia bangun buat kerja dapur. jadi saya pun terus beli. sekarang saya pun tolong buat air ni bagi kat jiran2 yg mcm2 sakitnya :) hopefully, depa rasa legalah
Saya dah beli Biodisc ni..Alhamdulillah, penggunaannya sangat menakjubkan..Saya beli untuk ibu bapa saya..Saya tak rasa benda ni mahal,bila ibu bapa saya dapat menikmati kesihatan yang maksimum, cergas dan bertenaga, tanpa sebarang penyakit sekarang, alhamdulillah..RM2000 kita akan nampak seperti RM2 bila kita dah dapat penyakit..Fikir2kan lah..saya dah pakai hampir setahun, saya xrasa mahal sbb Biodisc boleh jimat minyak..saya pergi balik kerja sblm menggunakan biodisc, RM600 sebulan, tp sekarang hanya RM300 sebulan..entahlah, lagi satu, untuk perempuan, kalau rasa nak kulit lembut satu badan, pk2 kan la..tepuk dada tanya selera..Kalau nak kepastian atau testimoni yang saya buat terhadap ibu bapa saya sendiri, boleh email sra_1602@hotmail.com.. Berapa nilainya RM2000 terhadap nilai kesihatan kita??Nikmat yang Allah berikan kepada kita, kita tak pergunakan sebaik-baiknya..Mengenai air yang terbaik adalah air zam-zam, sangat tepat.. Air ini direka menggunakan 13 mineral yang ada pada air zam-zam dan di'implemented' dalam Biodisc. "hampir membentuk" seperti air zam-zam ..Sekian, saya hanya ingin berkongsi maklumat..
Kalau biodisc dah dibuat R&D lebih 20 tahun, agak2 berapa kos aktiviti tersebut? Kalau kita keluar satu produk yg tak ada org lain buat agak2 berapa harga patut jual. Kalau 1 biodisc boleh merawat dan mencegah penyakit untuk satu keluarga berapakah nilai biodisc tu. Guna dulu baru tahu, kita hanya menilai dari cerita dan melihat sahaja. Kalau telefon bimbit harga mahal tapi orang beli juga walaupun dah tahu gelombangnya boleh menyebabkan barah otak...macam mana nak cegah barah tu? dan banyak lagi persoalan timbul, jika air sebagai penawar, apakah kita ingin memilih ubat (drug)atau suntikan atau pembedahan, yang mana paling mudah.
salam..sy ada kawan yg menggunakan biodisc ni. untuk rawatan kanser anaknya. alhamdullilah sembuh sepenuhnya dari kanser. (sblm ni dah behabis beribu ringgit bg perbelajaan bil hospital)
dan penyakit keloid tu yg mcm kusta ke? sbb ada case penyakit kulit di thailand sembuh dgn gunakan air biodisc (sy simpan lg video budak malang tu)
kalu zaman Hang Tuah dulu kt bawa enset compem dia org ckp kt gila dan sama juga dgn BIODISC ni. sapa yg dah gunakan pasti tahu kelebihan nya.
Harga tu cuma sekali shj.. yg penting kesihatan kt sekeluarga terjamin.
ginilah... produk bio-disc ni edaran qnet, sebuah sykt yg bisnesnya diversiti, siap jadi rakan premium team f1 (virgin racing) dan penaja liga hoki malaysia. anda semua boleh buat homework sikit dgn mengunjungi laman qnet.net.my atau googlekan testimoni bio-disc. cubalah semak, kalau-kalau sykt ni pernah buat scam atau skim putar alam... lesen meniaga qnet ni pun sampai 2015! pm dan bekas pm m'sia pun pernah duduk semeja dgn bos qnet ni. agak-agaknya, kalau bos qnet ni bos penipu, boleh ke berpeluang berucap ke dalam mesyuarat CHOGM yg dihadiri pemimpin2 dunia... cuba tuan-tuan fikir sikit.
produk kejuruteraan german ni disokong bukti sains & ujian makmal antrbgsa, bukan cakap2 mulut atau siaran berbayar di tv je. malah, produk ni xde artis sebagai duta. qnet gunakan insan sebenar, yang sakit; untuk menjadi duta produk! bukan orang yang dah sedia berkulit cantik... kemudian tipu penonton tv dengan efek mekap murahan.
baru 45000 je rakyat malaysia jadi pengguna. kalau anda x pernah dgr, bukan salah anda dan bukan perkara pelik. lebih setahun lepas, saya pernah gelakkan orang (yang saya anggap bodoh) yang percaya produk kaca ni... sampailaa saya nampak bukti penyembuhan dengan biji mata saya sendiri, bukan tengok demo spontan angkat lelaki 118kg... tetapi saya sanggup tunggu efek sebelum-selepas setelah 1bulan, baru saya percaya!!!
saya mmg bukan saintis, jauh sekali utk menggunakan hujah teori sains. tp utk info lanjut bagaimana ia telah membantu kesihatan keluarga saya dan rakan-rakan, email ke ss2aliance@yahoo.com.
Biodisc ni mmg bagus.Bgi org yg ada mggunakan mmg kata inya bagus.Bg org yg mula2 tengok Biodisc memang tdk akn percaya,bgaimna sekeping kaca berbentuk bulat dpt dgunakan utk mjaga kesihatan.Beribu org telah mnggunakan biodisc di sarawak..biodisc jg diiktiraf oleh Makmal di singpore yg myatakan bhwa ia mngandungi tenaga/mineral smulajadi
sekadar nak kongsi pegalaman setelah setahun guna biodisc ni, byk betul perubahan la, apa yg pasti kami 1 family dh kurang p klinik , kalau tak 2 bulan sekali tentu g klinik, maklumla ank 3 org kecik2 plk tu, bulan ni along demam, bln dpn plk angah batuk silap2 hb bjangkit kami 5 beranak demam, skrg ni alham. jarang sgt la g klinik, kakak saya 3 thn lepas kena breast kanser, umur dh 53thn, dah habis dgn kemoterapi dan radioterapi ygb sgt menyakitkan, kena plk gout, kencing manis dan drh tinggi, pernah satu ketika paras gulanya mencanak naik hingga ke 26. minum biodisc 2 minggu turun ke 10 dan skrg ke paras 5.aminnn. ini nikmat bg og yg sakit kan.saya byk share benda ni dgn kawan2 dgn bagi air biodisc kpd mereka.
mmg ni satu bisnes, dan bisnes mmg mmerlukan pelanggan, lg ramai lg bagus. macam kita buka kedai runcit la, tokey tentu seronok kalau pembeli ramai kan.
d qnet pelan bisnesnya sgt mudah, dgn modal sekali seumur hidup anda boleh membeli impian anda, di sini x perlu maintain bulan2. itu kalau anda ingin bt bisnes dan bina impian anda la. tp kalau x mau guna je biodisc ni utk mencegah dan merawat penyakit kita dan keluarga kita semoga kita sihat dan sejahtera menjalani kehidupan. bg yg minat nak share benda baik ni dgn ramai org boleh hubungi saya, Ad di 0195774321. kita bina impian kita hari ini bersama-sama. jangan byk fikir yg negetif kerana ia boleh menyebabkan kita sakit dan tak akan ke mana-mana.pahit jgn terus dibuang, manis jgn terus ditelan.
Subscribe to:
Posts (Atom)