Mar 19, 2011

BIODISC QNET SCAM FAKE FRAUD TIPU

Posting sebelum ni saya ada tulis tentang ada segelintir orang yang menyatakan biodisc ni tipu, testimoni tipu, manakala ssyarikat qnet (dulu questnet) pun tipu. Saya tak salahkan mereka 100% kecuali sorang dua forumer dlm forum carigold (CG) yg dungu tak tentu pasal. Sorilah kalau bahasa kasar sikit, sbb mamat tu dah diberi penjelasan, maklumat dan bukti pun masih tak faham bahasa melayu. Agaknya dia pernah kena tipu dgn produk yg tak berkesan tapi dikatakan hebat dari mana2 co MLM. So dia buat generalisasi semua co MLM tak betul dan semua produk MLM tipu.

Jangan bodoh sombong la sedara. Testimoni tu dikumpul oleh sahabat baik saya antaranya Ust Nazree dan Ust Ridwan yg dulu mengajar kat Sarawak. Sebab tulah banyak testimoni orang Sarawak. Masalahnya si dungu tu, petik header blog saya aje, bukan dia tengok pun testimoni yg saya kumpulkan tu. Testimoni sentiasa dikumpulkan dari semasa ke semasa. Cuma ada yang tak divideokan dan diupload ke youtube aje.

So kalau saya dah bagitahu mcm ni, masih ada yg tak percaya terpulanglah. Tapi dah dioffer kat si dungu tu utk jumpa semua org dlm testimoni tu. Tapi mana dia hendak sebab dah buta hati agaknya. Kita org yg jual biodisc ni bukan gerenti pakai biodisc ni mesti baik segala penyakit. Ini semua ikhtiar. Allah yg tentukan. Syirik kalau percaya kalau biodisc yg menyembuhkan. Biodisc ni asbab saje.

Ada satu blog pulak menyenaraikan negara2 yg mengharamkan qnet. Cewah bukan main lagi dgn alasan2 dia sekali. Saya cek rupanya bukan questnet tapi gold quest yg memang menjalankan skim cepat kaya. Sedara, gold quest tu mmg nama lama questnet tapi yg scam tu goldquest international corporation yg ditubuhkan di Nevada, yg menjalankan pelaburan skim cepat kaya. Questnet, sekrang, Qnet tak pernah jalankan skim pelaburan. SSM bagi kelulusan operasi sampai tahun 2015 lagi. Tak semua co, ssm bagi sampai 5 tahun lesen. maksudnya apa? dah tentulah sbb kerajaan percaya qnet menjalankan bisnes yg betul, bukan tipu. Qnet nak bisnes jangka panjang dan bekerjasama dgn pihak kerajaan, bukan nak tipu.

Cuba baca pos ttg bangunan QI induk Qnet. kalau tipu takkan co buat bangunan tinggi 60 juta USD kat PJ. Lepas tu QI sponsor comonwealth punya bisnes meeting kat KL tahun lepas. Fikir2lah Qnet ni tipu ke...

Kalau biodisc dan qnet tipu dah lama co lingkup. Bacalah blog saya ni lengkap. Tengok co punya website.

3 comments:

  1. nice post bro.. saya pun dah letih nak bertekak dgn budak2 semak otak di CG. anyway nice blog full of information. :)
    -coffeen CG-

    ReplyDelete
  2. thanks firdaus,
    mmg dah lama sy tak jengok cg. buang masa aje layan sampah2 kt situ. selagi cg simpan org2 mcm tu, biadab dn kurang ajar, sy malas nk post lg, bukan aje tak beretika malah dia aje yg hebat dn penuh dgn info.
    anyway firdaus ir ke.kat mana

    ReplyDelete
  3. Salam Tuan saya baru aje join qnet.walaupun 2 tahun lepas ada org cina kenal kan saya biodisc ni di singapore.tapi saya tak minat sebab banyak dengar yang negatif pasal qnet terutama goldquest yang pernah beroperasi di singapura dulu.lagi pun produk energi ni dah belambak kat pasaran.apabila saya ada di ofis KL kawan saya nak share pasal bisinis tpi dia tak bilang produk dan company.klw dia bilang biodisc siang-siang lagi saya tak akan layan!.bila dia sampai ofis kenal kan biodisc dlm hati saya berkata dia ni buang masa aje!!aku tak join punya.tapi Allah menentukan segala-galanya.selepas di beri penerangan dan testimoni hati saya mula berubah kerana melihat banyak menafaat dari segi kesihatan yang dapat di kongsi bersama dgn famili dan rakan yang ada.selepas 2 mingu rakan saya bersama hj ibrahim bersama ust nazree dtg ke ofis kebetulan bos saya en Azhar dah 3hari mengalami sakit lutut yang cukup menyiksakan.Alhamdulilah selepas buat rawatan dengan biodisc selama sejam beliau mampu berjalan seperti biasa dan tak rasa sakit lagi sampai sekarang dan terus daftar sebagai ahli qnet.kata beliau pada saya ini kaca benar-benar Ajaib!!!.InsyaALLAH beliau akan gegar kan produk biodisc ke pasaran seluruh malaysia,singapura,indonesia dan dunia AMEEN YARABAL ALAMEEN.WASALAM.ZOULKEFLI

    ReplyDelete

Komen dan pertanyaan anda sangat dialu-alukan.
Komen yang berunsur fitnah, menghina, tidak membina, lucah dan keterlaluan akan didelete. Hanya registered users termasuk open ID sahaja dibenarkan komen. Anonymous tidak lagi kerana ada di antaranya yg tidak bertanggungjawab dgn memberi komen yg mengutuk tapi tak berani perkenalkan diri. Kami tidak menjalankan urusan dengan berselindung.
Nama, emel, no telefon, no akaun bank, gambar dan FB saya adalah benar.