Jul 18, 2010

HARGA MINYAK NAIK-BIODISC JIMAT MINYAK

Macam tak percaya. Rupanya biodisc bukan untuk kesihatan sahaja, malah boleh jimat minyak juga. Klik video ni.
video

Ni antara komen pengguna.
  1. I’m Using a BMW 328i (A) and i used it the biodisc everyday when i pump up the gas… It seems working very fine cause you know… the milage metre showing me that i got an extra mile…

    **when i not using the biodisc my metre shows me 260km = RM50.00

    **when i used the biodisc, my metre show me 355km = RM50.00

    same amount of money but i get free kilometre extra. Try it!!!!!

  2. rpremkumar1958 says:

    I have used the bio disc and as I travel long distances. I have poured water over the biodisc 6 times and then collect the water in a mist spray bottle. Then I spray on the hose. Then I set the speed of the fuel gun to slow and hold the bio disc next to the fuel gun and rotate in anti-clockwise. I have felt better torque and definitely saved my fuel expenses. I drive a Waja.

BEZA QUESTNET DENGAN SKIM CEPAT KAYA/SCAM

Agar anda berasa lebih yakin dengan produk dan bisnes yang ditawarkan oleh questnet, di sini saya paparkan perbezaan questnet dengan skim piramid/cepat kaya/scam/fraud.

1. QuestNet Malaysia delivers quality products and services


Unlike pyramid schemes, where you get no legitimate products or services for your initial investment, QuestNet Malaysia spends millions on research and development to create exclusive, innovative and high-quality products that are tailored to meet the lifestyle needs of people across the globe.


2. QuestNet Malaysia network marketers don’t earn commission through recruitment

Network marketers in QuestNet Malaysia don’t necessarily need to recruit new members to earn a commission, because the business is mainly structured to reward people for promoting its products. Commission is made from the sale of products by a networker, and the people within his/her network. Commission made through recruitment is not merely for the recruitment itself, but because there are products sold with every starter kit. In a pyramid scheme, there is no financial return unless you have successfully enrolled others into the company.


3. QuestNet Malaysia ensures a level playing field through its compensation plan

Most direct selling companies limit the number of people who can earn a commission off a sale, to make it a level playing field for everyone. On the other hand, a typical example of a pyramid scheme is where the Uplines make all the money, while the Downlines lag behind hopelessly because they were recruited much later.


4. QuestNet Malaysia gives their network marketers a return guarantee and does not allow product overloading

Legitimate direct selling companies allow distributors proper methods of dealing with inventory and do not encourage product overloading. They do not allow the excessive purchase of the company’s products for the purposes of the business opportunity it provides. This allows focus on proper networking and means distributors do not have to sell excessive products or worry over such inventory.


5. The QuestNet Malaysia opportunity isn’t a ‘get rich scheme’

Right from the start, most network marketing opportunities will promise you results and financial freedom only if you work hard, think smart and put in due effort to succeed. Any company that promises you an easy way to get rich is probably a scam.


6. The QuestNet Malaysia opportunity is supported by business tools

QuestNet Malaysia will help you keep track of your purchases, commission earnings and product delivery status while offering full customer support. Besides that, you will also receive regular product bulletins, marketing collateral and promotional offers to help boost your business and income.


7. The QuestNet Malaysia opportunity is supported by a solid training system

QuestNet Malaysia gives great importance to training its network marketers and boasts a large number of qualified trainers with knowledge and experience to help you better understand the business and products, and who have the ability to mentor and steer you in the direction of success.


8. QuestNet Malaysia has proper Policies and Procedures and ethical marketing codes

You can tell a legitimate network marketing opportunity from a pyramid scheme based on the fact that their business Policies & Procedures are clearly stated in black and white, binding every network marketer to strict regulations and agreements. Any serious breach of company codes, or Policies & Procedures will result in action being taken against those involved. Most direct selling companies believe in achieving strong long-term growth and stability by creating a culture of ethical marketing.

Jul 17, 2010

BIODISC: ENERGY TRANSFER THRU LIGHT

video

Selain air bertenaga, satu lagi cara untuk merawat sakit ialah dengan menggunalan lampu LED berwarna putih. Caranya suluh dan pusingkan arah lawan jam di tapak kaki dan di kepala silih berganti, sekurang-kurangnya 1 jam. Lagi lama lagi bagus.

Juga buat di tempat yang sakit, contoh sakit kulit di lengan.

BIODISC: ENERGY TRANSFER THRU WATER

Lihat Dr Ian Lyon membuat demo bagaimana menjadikan air biasa bertukar air bertenaga menggunakan biodisc.

video

HARGA DAN CARA BELI

HARGA

Harga biodisc 1 unit RM1960 (termasuk register ahli (RM70) dan kos kurier (RM40) ke alamat anda. Sekarang ni ada promosi (pek keluarga) bayar RM2360 dapat 2 unit (tambah RM400). Beli 2 unit ni bagus sebab 1 boleh letak kat dapur untuk buat air biodisc. 1 lagi letak kat lampu.

Harga lampu lain dengan biodisc.
Lampu auto tu bukan company yang jual. Ada seorang engineer yang cipta untuk kemudahan orang ramai. Guna lampu picit penat sebab kena putar ikut lawan jam. Salah satu cara untuk dapat manfaat daripada biodisc ialah dengan teknik suluhan yang akan menghasilkan scalar energy.


CARA BELI

Hubungi saya untuk beli. Saya akan uruskan. Sebab nanti anda tak faham nak masukkan maklumat tertentu dalam borang online. Semua pembelian secara online termasuk di ofis Qnet. Cuma jika di sana boleh dapat terus biodisc. Jika tidak ambil di ofis, biodisc akan dipos ke alamat rumah/pejabat anda (anda tentukan).

Langkah 1

Bank in/transfer RM 1960/RM 2360 ke akaun Maybank saya
1514 4501 6913 (YUSLI BIN MUSTAFFA)

Langkah 2

SMS dengan taip "BELI BIODISC RM1960 @ RM2360 TARIKH BANK IN/TRANSFER" dan hantar ke 013-7206272 (Cetak/simpan slip bank in/transfer anda)

Langkah 3

Emel atau sms butiran anda:

Nama penuh (ikut KP)
Nombor kad pengenalan
Tarikh lahir
Alamat rumah
Alamat penghantaran
No telefon rumah
No handphone
Alamat emel
Nama ibu anda
Nama pasangan anda
Nama waris (nyatakan hubungan dengan anda)



HP 013-7206272 atau emel: yusli71@yahoo.com atau Facebook.

CARA GUNA BIODISC

Beginilah cara-cara untuk menggunakan biodisc dalam kehidupan seharian.

Applications


• Instantly enhance your beverages by running them over the Amezcua Bio Disc.

• Wash your fruits and vegetables with the Amezcua Bio Disc to energise them and keep them fresh for longer.

• Place your containers of creams and cosmetics on top of the Amezcua Bio Disc to energise them. You will notice an improved absorption rate.

• Carry the Amezcua Bio Disc with you to improve your harmony and energy levels.

• Water your plants with water treated with the Amezcua Bio Disc to energise them and assist them in their water and nutrient uptake.

• Place your beverages and bottles on top of the Amezcua Bio Disc to energise your drinking water.

• Put the Amezcua Bio Disc in your refrigerator to boost the quality and taste of your food and beverages.

ABOUT BIODISC

Water Re-Defined

Water is one of the most essential requirements for the human body to not only perform at its peak, but to function at all. As a prerequisite to a healthy life, we must ensure the hydration level in our body is always being replenished to account for the almost two litres of water we lose throughout each day. Drinking water is vital, however, there is a way to enhance and improve the biocompatibility of water molecules. There is also a way for your drinking water to increase your energy and harmony levels at the same time! And it’s simply by drinking water that has been energised and enhanced by the Amezcua Bio Disc.

The Amezcua Bio Disc has been evaluated by various institutions and is known to reduce water surface tension value. This in turn makes water more hydratious, therefore improving the compatibility of water molecules with the body’s cells. Water treated with the Amezcua Bio Disc also produces beautiful and perfectly shaped water crystals, an indication of water with high energy levels and good quality. Various test results also reveal that the Amezcua Bio Disc can increase the energy and harmony levels in those who use the disc or drink water treated with it.

The Amezcua Bio Disc is made of technically engineered natural minerals, structurally bonded in glass at a molecular level using high-heat fusion methods. Through this combination of minerals and fusion techniques, a positive energy field is created.

Key Benefits

  • Feel refreshed and rejuvenated.
  • Drink water treated with the Amezcua Bio Disc to increase your harmony and energy levels.
  • Facilitate transfer of nutrients and enhance the biocompatibility of water to get more out of your beverages

Jul 12, 2010

BIODISC SCAM/FRAUD?

Biasalah memang sukar nak percaya benda-benda baru ni. Lebih-lebih lagi benda yang tak nampak, ditambah lagi boleh mengatasi masalah yang besar-besar dan sukar diselesaikan atau penyakit yang sukar diubati.

Begitu juga dengan biodisc. Nano teknologi ni kata orang fizik 1 x 10 kuasa -19. Maknanya terlalu halus. Tapi memang ada rencana berkaitan nanotek boleh merawat kanser dan spinal cord (lumpuh). Nanotek ni semua bidang ada. Biodisc ni bidang kesihatan.

Walaupun ada yang mengatakan biodisc ni scam (anda boleh survey dengan menaip "biodisc scam"), namun mereka yang menyatakan demikian:

1. Mungkin tidak menggunakannya dengan cara yang betul. Ubat yang kita makan pun ada caranya... berapa biji, 1 hari berapa kali dsb
2. Mereka yang menyatakan takde kesan sangat sedikit berbanding mereka yang mendapat manfaat yang sangat positif dari segi peningkatan kesihatan, malah banyak testimoni penyakit-penyakit kronik yang berjaya dipulihkan. Anda boleh saksikan sendiri video yang dipos dalam blog ini. Ini cuma sebahagian. Banyak lagi yang tidak direkodkan,
3. Kalau ianya scam, saya percaya syarikat ini dah lama diserbu pihak berkuasa dan faham-fahamlah sendiri jika ia berlaku...Untuk pengetahuan, Qi telah beroperasi sejak tahun 1998 dengan HO di Hong Kong dan pada tahun 2008 barulah ofis di AmCorp Tower dibuka.
4. Produk syarikat menjalani proses R&D yang lama. Ia bukan skim cepat kaya atau skim piramid yang mengejar kepala (head hunting) seramai mungkin serta menjadikan produk yang ntah apa-apa sebagai kambing hitam untuk mendapatkan wang. Yang penting wang daripada orang ramai, bukan produk yang bernilai.
5. Jika anda tidak mahu mengikut plan pemasaran syarikat, anda beli sahaja untuk kebaikan kesihatan anda sekeluarga, saudara dan rakan-rakan. Semalam saya sendiri berikan sebotol air biodisc kepada seorang kawan yang badannya rasa lemah, susah bernafas dan sukar tidur. Alhamdulillah lepas minum dia dapat tidur lena.

Fikir-fikirkanlah...kesihatan mahal harganya. Untuk adil anda boleh klik tajuk di atas untuk membaca forum pro-kontra biodisc. Baca link yang diberikan dalam pos ketiga. Baca juga komen sebagai jawapan kepada penulis blog. Harap anda dapat maklumat yang benar dan seimbang.

Sekali lagi diingatkan mereka yang memperoleh manfaat daripada produk ini sukar dinafikan dan tidak boleh diketepikan begitu sahaja. Alamilah sendiri.

Jul 11, 2010

LAGI TESTIMONI KANSER, DIBETES, ASMA

Lagi testimoni yang dikumpul. Tak termasuk testimoni yang tidak didokumenkan dalam bentuk video, imej atau tulisan oleh pengguna-pengguna biodisc di seluruh dunia.


video

TESTIMONI LUMPUH, DIABETES, KANSER

Macam tak percaya. tapi inilah testimoni mereka yang dahulunya menghidapi penyakit kronik tetapi akhirnya dapat pulih seperti sediakala setelah menggunakan biodisc. Sebahagian daripada mereka aktif meyebarkan maklumat tentang manfaat biodisc terutama di tempat mereka.


video

KEAJAIBAN-ADIK NUR FARIHA KOTA BHARU PULIH DARIPADA LUMPUH

Saksikan video bagaimana seorang remaja yang lumpuh dapat kembali pulih dan berjalan seperti biasa dengan izin Yang Maha Kuasa. Hamba Allah yang bertanggungjawab membantu adik ini ialah Saipul Masri. Search dalam Facebook.
video

Jul 10, 2010

ADA KE YANG TAK MINUM AIR?

Saya tertarik dengan penjelasan seorang doktor baru-baru ni yang menyatakan semua orang minum air, takde orang yang tak serasi, alah dan sebagainya dengan air. Kalau sesetengah ubat mungkin ada yang alah tapi air merupakan keperluan asas yang sama kepada semua manusia bahkan haiwan dan tumbuhan.

Nabi pun ada pesan dalam bab makan minum ni. Waktu bangun pagi sebelum gosok gigi minum dulu. Dikatakan waktu itu mulut kita ada enzim yang baik untuk perut. Begitu juga semasa makan. kalau nak minum, minum sebelum atau selepas makan. Jangan sulam air semasa makan. Minum selepas makan pun kena ada "gap", jangan terus minum. Ini untuk kesihatan, bukan apa. Perut pula dibahagikan kepada 3 bahagian iaitu makanan, udara dan air. Maksudnya kalau makan tu jangan mentekedarah sampai takde ruang untuk air dan udara.

Begitulah hebatnya nabi, dalam bab makan pun ada panduan. Persoalannya, adakah air yang kita minum setiap hari benar-benar bersih dan membantu memelihara kesihatan kita. Kalau di Batu Pahat ni memang maklum antara yang terkotor airnya sebab tercemar dengan ammonia. Menteri Besar Datuk Ghani Othman sendiri mengumumkan bahawa pihak berkuasa sedang berusaha merawat air yang tercemar tersebut dengan kaedah terkini.

Tetapi dengan teknologi nano, menggunakan biodisc, kita boleh mengubah air biasa kepada air yang bertenaga di mana PHnya 7.6 dengan molekulnya cantik seperti kristal. Sebab itulah inventor biodisc Dr Ian menyatakan kita ada harapan 70% lebih dari segi kesihatan tubuh badan kerana 70% tubuh badan kita merupakan air.

Jul 4, 2010

DR IAN LYONS - "INVENTOR" BIODISC

video

BIODISC DI TV1

video

Rencana tentang biodisc yang disiarkan di TV1 pada 4 Februari 2010.

MEMPERKENALKAN BIODISC - KEAJAIBAN KUASA AIR UNTUK PENYEMBUHAN SEMULAJADI

Baru aje tahu pasal benda ni tak sampai sebulan. Kawan kat Sibu Sarawak dah berjaya (menjual dan membantu) ramai pesakit kronik; diabetes, lumpuh, kanser, gout dan banyak lagi. Ceritanya isteri beliau ada batu karang kat hempedu, maka ada kawan dia yang syorkan guna biodisc. Alhamdulillah dengan izin Allah sihat, batu pun hilang. Lepas tu maklumat yang tersebar mulut ke mulut dan juga cari pesakit untuk dibantu maka tersebarlah biodisc di Sibu dan sekarang beliau berada di Seremban, sebarkan sayap. Begitulah ceritanya.

Yang menariknya aku pun dah dapat 1 testimoni yg tak kurang hebat. Perkenalkanlah benda baik ni kepada kawan. Malam dia telefon bagitahu nak pinjam kejap sebab bapa dia dah 2 minggu terbaring, tak nak makan. Nak kena stroke katanya. Malam tu dia tak tidur-guna teknik suluhan, minum, mandi...alhamdulillah badan bapa dia dah mula rasa panas, dah boleh pergi bilik air sendiri. Adik dia pula sakit gatal-gatal kat tangan dia cuba sapu... alhamdulillah hilang.

Kita berusaha Allah tentukan...betul tak. Macam tak percaya tapi itulah realitinya. Itulah sains-nanoteknologi. Kita bukan orang sains, tak tahu, saintis bertungkus lumus siang malam buat kajian untuk kebaikan manusia. Kita hanya menggunakan teknologi, bukan pakar, maka jika kita tak faham tanya yang pakar dalam bidangnya. So harap takdelah yang tolak mentah-mentah.
Air ni semua orang minum. Tugas biodisc ialah menghasilkan frekuensi tenaga pada air iaitu merawat air agar tubuh badan kita dapat merawat atau mencegah penyakit secara semulajadi.
Nanti aku cuba upload testimoni orang sakit kanser, lumpuh dll. Sebahagian yang dah sihat tu sekarang share kebaikan biodisc kat orang lain.