Dec 20, 2011

BELI BIODISC ONLINE

Baru2 ni keluar paper, statistik menunjukkan ramai rakyat Malaysia mudah kena tipu oleh sindiket awang hitam, selain boleh berbahasa Inggeris, ramai rakyat Malaysia dikatakan mudah termakan pujuk rayu dan sandiwara mereka. Antara jenis penipuan seperti terima bungkusan hadiah, harta pusaka, menang loteri dsb. Yang terbaru wanita 40-an kena tipu bukan 1k, 2k tapi lebih RM1 juta angkara jenayah siber ini.

Amat mudah rakyat kita kena tipu Awang hitam yang sangat licik dan pro, selain peralatan yg canggih, mereka juga menggunakan khidmat rakyat tempatan sendiri yang termakan dek pujuk rayu atau budi (atau body) mereka. Yang kelakar selain hebat di ranjang, siap mandikan, bedakkan dan pakaikan baju sekali. Sebab itulah mereka sanggup bantu pinjamkan akaun mereka untuk tujuan penipuan ini.

Paper hari ini pula keluar statistik Paypal rakyat Malasia belanja RM1.8 bilion tahun lepas secara online. Namun ramai alpa atau kurang arif tentang keselamatan transaksi internet.

Sebenarnya saya sendiri pernah juga terkena. Tapi amaunnya taklah banyak. Itupun kita percaya dengan servis dan kredibiliti dia sebelum ini dengan pelanggan lain. Segalanya terpulang kepada kebijasanaan kita sendiri menilai betul, sahih atau tidak sebelum berurusniaga.

Begitulah juga untuk anda membeli biodisc. Ada juga yang call saya untuk beli biodisc tapi lepas tu kata sibuk, tak sempat dsb. Sebenarnya tak perlu susah2. Semua urusan boleh dilakukan secara online di rumah, pejabat atau di mana2 sahaja. Biodisc akan dipos terus ke alamat anda.

Kes paling jauh ialah En Awang dari Labuan yang isterinya telah pulih dari sakit gastrik asbab menggunakan biodisc yang diuruskan secara online melalui saya. So, kalau percaya boleh kita uruskan tanpa berjumpa macam En Awang, tapi kalau nak pergi sendiri ke ofis QNET pun dialukan-alukan. Selain yakin ori dan dapat lihat sendiri ofis, anda juga boleh dapat terus dan bawa balik. Terpulang...



Sebenarnya

No comments:

Post a Comment

Komen dan pertanyaan anda sangat dialu-alukan.
Komen yang berunsur fitnah, menghina, tidak membina, lucah dan keterlaluan akan didelete. Hanya registered users termasuk open ID sahaja dibenarkan komen. Anonymous tidak lagi kerana ada di antaranya yg tidak bertanggungjawab dgn memberi komen yg mengutuk tapi tak berani perkenalkan diri. Kami tidak menjalankan urusan dengan berselindung.
Nama, emel, no telefon, no akaun bank, gambar dan FB saya adalah benar.