May 10, 2011

JANTUNG BARAH DIEBETES


Ikut statistik 60% penduduk Malaysia obes. Bukan budak sekolah aje obes dan perlu dikawal makannya, orang tua pun sama. Menurut menteri kesihatan, Liow Tiong Lai, obes berkaitan langsung dengan peningkatan risiko penyakit kronik seperti diebetes, sakit jantung, buah pinggang, darah tinggi dan barah.
Sama juga ikut stat WHO, penduduk dunia yang mati tua dah kurang. Yang ramai mati muda kerana penyakit, selain accident la.
So sebab itu menurut pakar pemasaran, produk terhebat abad ini ialah wellness products.

Ikut urutan, pembunuh utama rakyat Malaysia:

1 jantung
2 kanser
3 diebetes

Dalam beberapa tahun kanser akan jadi nombor satu. Dengan biodisc, testimoni diebetes dah ramai, kanser pun ada. Jantung pun secara tak langsung boleh cuba sebab sel darah orang yang minum air biodisc sangat berbeza berbanding sebelumnya. Tengok gambar di atas bagaimana sel darah orang tua kelihatan cantik berbanding atlit muda.

No comments:

Post a Comment

Komen dan pertanyaan anda sangat dialu-alukan.
Komen yang berunsur fitnah, menghina, tidak membina, lucah dan keterlaluan akan didelete. Hanya registered users termasuk open ID sahaja dibenarkan komen. Anonymous tidak lagi kerana ada di antaranya yg tidak bertanggungjawab dgn memberi komen yg mengutuk tapi tak berani perkenalkan diri. Kami tidak menjalankan urusan dengan berselindung.
Nama, emel, no telefon, no akaun bank, gambar dan FB saya adalah benar.