May 9, 2011

BIODISC QNET MARKETING PLAN




Inilah marketing plan untuk biodisc yang sangat simple, mudah,tak memeningkan kepala, tiada had masa, paksaan dan sebagainya dengan modal hanya sekali seumur hidup.

Caranya ialah:

1. Anda register ahli dan beli biodisc untuk kegunaan anda sekeluarga seumur hidup. Kalau tak beli dan tak guna macam mana nak promote kat orang, betul tak?

2. Promote,taja atau jual biodisc kpd 2 orang. Sebaik-baiknya keluarga terdekat atau sahabat baik anda. Letakkan 1 di sebelah kiri dan 1 di sebelah kanan. Dengan cara ini akaun anda akan diaktifkan untuk menerima komisen dari syarikat. Setiap kali anda menaja, co. akan bayar at least RM100.

3. Jika anda jual lagi, anda boleh cukupkan di belah kiri anda ada 3 orang dan di sebelah kanan anda 3 orang (termasuk yg 2 tadi), QNet bayar USD200 dalam RM660 (plan terbaru, bukan RM825). Selesai.
Seterusnya jika dapat 3 orang lagi kiri dan 3 orang kanan anda dapat RM660, sama ada anda yang taja atau orang di bawah anda. Begitulah seterusnya - infiniti.
Ni namanya network marketing - anda kena bantu orang di bawah anda yang berminat. Kalau tak suka jangan paksa. Tak semua org minat bisnes, betul tak?

Kalau dalam masa yang sama di bawah anda ada 6 kiri 6 kanan maka doublelah anda dapat. Payment ini akan dikira/dibayar secara mingguan. Bukan bermaksud setiap minggu anda dapat RM660 tanpa cukup syarat tadi. Kalau ada sales 3, 3 tadi baru dapat komisen. Kalau tiap2 minggu dapat tanpa menjual, mcm skim cepat kaya pulak. Yang dah diambil kira dan dibayar tu kira dah selesailah. Kiraan yang baru untuk sales yang baru. Kalau minggu ni dapat 3 3 anda dapat RM660, minggu depan dapat lagi 3 3 dapat lagi RM660, kalau minggu depan dapat 6 6 dapat RM1320 dan begitulah seterusnya. Ini tak termasuk komisen tajaan RM100.

Bukan macam skim cepat kaya yang dah tetapkan awal2, mesti dapat sekian-sekian banyak setiap bulan tanpa menjual. Untuk biodisc, takde sales takde komisen. Anggap macam jual kereta atau broker tanah/saham la. Ada sales baru ada komisen.

Ramai juga yang kata, skim ni macam piramid atau binary, itu terpulang pada pendapat anda. Yang penting selepas anda menaja 2 orang, tak mesti anda susun binari 2, 2. Susun memanjang ke bawah mcm sate pun boleh, asalkan cukup 3 kiri 3 kanan. Jadi tak semestinya orang yang di atas akan dapat lebih dari orang di bawah jika dia tak usaha.

Ada pula satu website tu yg kata siap bagi contoh gambar piramid la, nanti kalau dah sampai step ke berapa, jumlah yg melabur samapai berpuluh bilion, dah melebihi penduduk dunia. Sedara, ini bukan pelaburan. Ini sharing the product and company pay you becoz u help promote their product. So tak perlu la cakap, ramai yg tak balik modal dgn melabur dalam bisnes QNET ni. Cuba fikir kalau u beli untuk kesihatan u, ada ke u fikir nak dapat balik duit u. Kalau dapat alhamdulillah, kalau tak dapat yg penting penyakit yang dihidapi sembuh.

Pro kontra ttg benda ni dah banyak didebatkan dalam forum-forum dan blog. Sila baca blog saya komprehensif. Bukan pilih2.

No comments:

Post a Comment

Komen dan pertanyaan anda sangat dialu-alukan.
Komen yang berunsur fitnah, menghina, tidak membina, lucah dan keterlaluan akan didelete. Hanya registered users termasuk open ID sahaja dibenarkan komen. Anonymous tidak lagi kerana ada di antaranya yg tidak bertanggungjawab dgn memberi komen yg mengutuk tapi tak berani perkenalkan diri. Kami tidak menjalankan urusan dengan berselindung.
Nama, emel, no telefon, no akaun bank, gambar dan FB saya adalah benar.