Jul 12, 2010

BIODISC SCAM/FRAUD?

Biasalah memang sukar nak percaya benda-benda baru ni. Lebih-lebih lagi benda yang tak nampak, ditambah lagi boleh mengatasi masalah yang besar-besar dan sukar diselesaikan atau penyakit yang sukar diubati.

Begitu juga dengan biodisc. Nano teknologi ni kata orang fizik 1 x 10 kuasa -19. Maknanya terlalu halus. Tapi memang ada rencana berkaitan nanotek boleh merawat kanser dan spinal cord (lumpuh). Nanotek ni semua bidang ada. Biodisc ni bidang kesihatan.

Walaupun ada yang mengatakan biodisc ni scam (anda boleh survey dengan menaip "biodisc scam"), namun mereka yang menyatakan demikian:

1. Mungkin tidak menggunakannya dengan cara yang betul. Ubat yang kita makan pun ada caranya... berapa biji, 1 hari berapa kali dsb
2. Mereka yang menyatakan takde kesan sangat sedikit berbanding mereka yang mendapat manfaat yang sangat positif dari segi peningkatan kesihatan, malah banyak testimoni penyakit-penyakit kronik yang berjaya dipulihkan. Anda boleh saksikan sendiri video yang dipos dalam blog ini. Ini cuma sebahagian. Banyak lagi yang tidak direkodkan,
3. Kalau ianya scam, saya percaya syarikat ini dah lama diserbu pihak berkuasa dan faham-fahamlah sendiri jika ia berlaku...Untuk pengetahuan, Qi telah beroperasi sejak tahun 1998 dengan HO di Hong Kong dan pada tahun 2008 barulah ofis di AmCorp Tower dibuka.
4. Produk syarikat menjalani proses R&D yang lama. Ia bukan skim cepat kaya atau skim piramid yang mengejar kepala (head hunting) seramai mungkin serta menjadikan produk yang ntah apa-apa sebagai kambing hitam untuk mendapatkan wang. Yang penting wang daripada orang ramai, bukan produk yang bernilai.
5. Jika anda tidak mahu mengikut plan pemasaran syarikat, anda beli sahaja untuk kebaikan kesihatan anda sekeluarga, saudara dan rakan-rakan. Semalam saya sendiri berikan sebotol air biodisc kepada seorang kawan yang badannya rasa lemah, susah bernafas dan sukar tidur. Alhamdulillah lepas minum dia dapat tidur lena.

Fikir-fikirkanlah...kesihatan mahal harganya. Untuk adil anda boleh klik tajuk di atas untuk membaca forum pro-kontra biodisc. Baca link yang diberikan dalam pos ketiga. Baca juga komen sebagai jawapan kepada penulis blog. Harap anda dapat maklumat yang benar dan seimbang.

Sekali lagi diingatkan mereka yang memperoleh manfaat daripada produk ini sukar dinafikan dan tidak boleh diketepikan begitu sahaja. Alamilah sendiri.

2 comments:

Komen dan pertanyaan anda sangat dialu-alukan.
Komen yang berunsur fitnah, menghina, tidak membina, lucah dan keterlaluan akan didelete. Hanya registered users termasuk open ID sahaja dibenarkan komen. Anonymous tidak lagi kerana ada di antaranya yg tidak bertanggungjawab dgn memberi komen yg mengutuk tapi tak berani perkenalkan diri. Kami tidak menjalankan urusan dengan berselindung.
Nama, emel, no telefon, no akaun bank, gambar dan FB saya adalah benar.