Oct 20, 2011

BIODISC PALSU HARGA BUKAN MLM



PROGNOS CERTIFIED 2006

Awas biodisc tiruan palsu dari China dan dijual dengan harga murah dan borong di ebay.com, alibaba.com (website China), wholesale-pendant dan sebagainya. Rekod jualan mereka menunjukkan ia dijual mulai Jun 2011 sedangkan QNET (dulu Questnet) telah mula memasarkan biodisc sejak 2006 (lihat tahun pengesahan pada sijil Prognos, Germany).
Oleh kerana biodisc telah popular dan mendapat permintaan yang tinggi di pasaran, maka ada pihak-pihak yang mengambil kesempatan mengaut keuntungan cara mudah iaitu dengan meniru. Tak susah bagi mereka untuk tiru sebab ia cuma sekeping kaca, tapi apa ada di dalam kaca? Biodisc original QNET telah terbukti berkesan dengan banyak testimoni yang terkumpul, sama ada didokumenkan atau tidak. Jadi terpulang kepada anda. Kalau nak murah belilah di ebay tapi tak tahulah saya, dimampatkan dengan 13 jenis mineral semulajadi atau tidak di dalamnya. Tapi ia memang confirm palsu, ciplak atau tiruan. Tak percaya anda emel lah pada mereka tanya siapa yang cipta biodisc mereka dan ada tak testimoni dan pensijilan mereka.
Ia dijual murah kononnya sebab bukan MLM. Untuk makluman anda, kebanyakan yang beli biodisc bukan untuk MLM tapi untuk mengubati penyakit yang dideritai mereka. Setakat ini alhamdulillah, tidak mengecewakan malah menakjubkan dan unbelieveable.
Ada juga bukan setakat tak percaya, tapi mengutuk, mencaci dan lebih teruk mencarut dengan mengatakan stupid, bodoh, bangang, dungupiang, wadefak, samdol, hindu, monyet dari hutan dan sebagainya. Tapi kebanyakannya tak berani perkenalkan diri, baling batu sembunyi tangan...penakut.
Bagi mereka testimoni dibuat-buat, tipu dan tak boleh dijadikan hujah. Ok, cuba kita fikirkan, kes saya aje cukupklah, ada seorang suami sms saya dari Labuan nak beli biodisc untuk rawat penyakit isterinya yang dah cuba macam-macam ubat tapi tak sembuh. Lepas tu dia beli biodisc dari saya. Dalam masa 2 bulan, alhamdulillah penyakit isteri dia sembuh. Agak2 apa perasaan dia kalau saya kata kat dia : penipu, bodoh, bangang, dungupiang kepada dia sebab mendakwa penyakit isteri dia sembuh bila guna biodisc. Common la brader, takkan nak tipu diri sendiri kot. Kalau anda tak pernah guna atau jumpa orang yang sembuh penyakit guna biodisc, dan anda tak percaya, itu hak anda, tapi bagi kami yang dah jumpa banyak kes, kami tak boleh menipu diri sendiri.
Orang yang beli biodisc ni pun, tak timbul isu tak dapat pulangan atas pelaburan, sebab ini bukan skim pelaburan. Kalau nak melabur sila melabur dalam ASB, Public Mutual atau unit trust yang lain. Manakala marketing plan itu adalah untuk sesiapa yang berminat untuk memasarkan produk company dengan syarat komisen yang telah ditetapkan. Kalau tiada sales yang telah ditetapkan tiadalah komisen. Bukannya setiap minggu anda akan dibayar. Kalau macam, tu memang boleh lingkup co. Plan itu adalah satu kaedah bagi sesiapa yang rajin promote produk co, bukan sistem untuk cepat kaya.
Saya sendiri di Batu Pahat diajar oleh kawan2 termasuklah semasa talk, untuk share kebaikan biodisc, manakala marketing plan itu kepada sesiapa yang berminat sahaja, sebab tak semua orang minat bisnes. Ada yang nak pakai aje. So tiada paksaan untuk anda beli biodisc dan memasarkannya. Kalau rasa mahal biodisc ori, belilah kat ebay, ada yang murah, tak tahu dari mana, tapi jangan hubungi saya atau mana2 wakil atau co.

No comments:

Post a Comment

Komen dan pertanyaan anda sangat dialu-alukan.
Komen yang berunsur fitnah, menghina, tidak membina, lucah dan keterlaluan akan didelete. Hanya registered users termasuk open ID sahaja dibenarkan komen. Anonymous tidak lagi kerana ada di antaranya yg tidak bertanggungjawab dgn memberi komen yg mengutuk tapi tak berani perkenalkan diri. Kami tidak menjalankan urusan dengan berselindung.
Nama, emel, no telefon, no akaun bank, gambar dan FB saya adalah benar.